Ben jij voorbereid op het onverwachte?

Laatst kreeg ik de vraag wat mij was opgevallen tijdens sessies met druk bezette managers en hun assistentes. Volmondig kon ik daarop antwoorden “Wees voorbereid op het onverwachte”.
Dat kun je natuurlijk heel breed trekken en zelfs als niet haalbaar bestempelen. Maar flexibel zijn in je dagindeling en oplossingsgericht werken in je agenda kan al veel oplossen. 
Wordt bijvoorbeeld een afspraak een uur tevoren afgezegd? Gebruik de vrij gevallen tijd dan als extra focus-moment voor je e-mail of om een actie eerder dan gepland af te handelen. 
Of neem pauze en maak een wandeling. Je komt opgeladen terug. Dat komt de rest van je werkdag echt van pas!
Wil iemand ineens veel eerder een gesprek dan de afgesproken datum? Gebruik daarvoor één van de focus-momenten die jij vrij hebt gehouden in je agenda en wissel deze met elkaar. 
Dit is mogelijk als je proactief je agenda beheert en zo ruimte houdt om het onverwachte op te kunnen vangen. 
Wat had jij niet verwacht vandaag en kon je het opvangen?
#kantoorcoach

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Comments are closed.