Optimaal samenwerken tussen secretaresse en manager

Optimaal samenwerken, hoe zit dat bij jou?

Mijn gevonden doelgroep
Toen ik in april begon met de opstart van mijn dienstverlening als Zakelijk Organizer, had ik nog geen exact beeld van mijn toekomstige klanten. De eerste spontaan gevonden doelgroep groep bleek verrassend genoeg secretaresses te zijn. Ja, secretaresses! Die “type-Miepen” die alles toch al weten? Die linking-pins die voortdurend van alles op de hoogte zijn qua techniek en processen?

Kan ik die professionals nog wat leren dan?
Ja, zeker! Het gaat dan allereerst over het combineren van praktische tips & trucs op het gebied van plannen en organiseren en nieuwigheden vanuit Office365. Maar vervolgens en bovenal over de optimale samenwerking met hun leidinggevenden.

Wederzijdse verwachtingen
Door hectiek en tijdgebrek heeft men niet altijd de tijd genomen om na te gaan wat men van elkaar verwacht. Dus worden beslissingen in de agenda terug gedraaid, wordt er veel gebeld en/of ge-emaild en loopt het niet zo strak als gehoopt. Onnodige tijdverspilling. En je wordt daar ook niet blij van. De secretaresses niet en de leidinggevenden niet.

Optimaal samenwerken met een zakelijk organizer
Door samen met een zakelijk organizer te kijken naar hoe je elkaars verwachtingen kunt managen en welke samenwerking het meest effectief, is ga je weer ervaren hoe prettig het is om op basis van wederzijds vertrouwen en effectiviteit samen te werken.
Hoe leuk is het dan als ik vandaag een spontane reactie krijg van een secretaresse, waarmee ik de eerste sessie een paar weken geleden heb gedaan. Ik vroeg haar de tweede sessie iets later te mogen starten en of ze er een beetje zin in had 🙂

Benieuwd wat ik voor jouw secretariaat kan betekenen? Kijk eens bij één van mijn trainingen of neem contact met me op.

Optimaal samenwerken tussen manager en secretaresse

Comments are closed.