Met een goed gevoel je weekend in gaan. Dat lukt de ene keer beter dan de andere. 
Door beter en pro-actief te plannen, heb je meer grip op je agenda en zodoende meer kans op dat prettige gevoel dat je op schema loopt en met een gerust hart van het weekend kan genieten. Let wel: op schema betekent niet dat je actielijst niet vol staat. Maar wel dat jij in control bent. En voorbereid bent in jouw agenda op wat komen gaat en van je verwacht wordt. 
Heb je nog even? Kijk dan alvast naar je agenda van de komende 2 weken en bepaal waar jij momenten nodig hebt om je op iets voor te bereiden. Of om iets af te ronden. 
Zet daar een blok in je agenda. Dat geeft rust. En een goed gevoel. 
Vandaag vertelde iemand mij dat hij een tip van mij op LinkedIn had geprobeerd en er blij mee was. Ik ga daarom met een dubbel goed gevoel mijn weekend in en wens mijn zeer gewaardeerde netwerk datzelfde “whoopy”- moment 😊 

Read more

Deze organizer is heul heul georganiseerd. Behalve met oordopjes. Ik heb er zo’n handig houdertje voor. Maar waar ligt het nu dan? Boven. En ik ben beneden…
En ja die oortjes van mij zijn gemerkt, zodat ik niet stiekem die van mijn man meepik. Staat wel georganiseerd hè?
En toch heb ik er nu 2 in elkaar gepuzzeld, omdat ik niet zag dat er al 1 op tafel lag…
Vervolgens sta ik er nu mee te trutten terwijl de telefoon gaat🤣
Soms moet je toegeven dat je niet alles onder controle kunt hebben. 
Daar krijg je ook rust van. Ken je zwakheden. En probeer er een betere oplossing voor te vinden. 
Wie het weet mag het mij vertellen. Wellicht kan ik een andere tip met jou delen?😉

Read more

Vrijdagochtend. Vandaag is een geplande rustige dag. In huis is het nog stil. In badjas zit ik met wat te lezen op de bank. Waar mijn katten normaal al staan te miauwen om de tuin in te mogen, voelen zij nu feiloos aan dat het “zo’n ochtend” wordt. 
De een op de vensterbank in relaxstand. De ander intens tevreden bij mij op de bank.
Katten zijn meesters in het aanvoelen van jouw gemoedstoestand en passen zich daarop aan. 
Ik geniet dan ook dubbel van mijn moment van stilte en overdenk de komende dag. 
Noem het niks doen, me-time of simpelweg pauze. Maakt niet uit. 
Een bewuste rustige start van de dag. 
Plan jij aan het begin van de dag wel eens een pauze?

Read more

“Ik ben van re-actief naar pro-actief gegaan en mensen vragen aan mij hoe het komt dat ik ineens zo georganiseerd ben”. 
De jonge, talentvolle man tegenover mij – in beeld op het scherm – glimlacht er breeduit bij. Hij heeft nog steeds veel werk, maar alles onder controle. En voelt zich daar goed bij. Ik word er blij van. Dankjewel “jonge, talentvolle man tegenover mij”😉
Wat een leuke job heb ik toch. Mensen blij maken door anders naar hun werk te laten kijken. En hen te laten ervaren wat kleine aanpassingen en andere keuzes teweeg kunnen brengen. 
Binnenkort mag ik een bijzondere dame interviewen. Volop “in bedrijf” en een absolute “high performer” die de lat hoog legt voor zichzelf. Ik hoop bij haar ook een lach op haar gezicht te krijgen als ze denkt aan haar agenda en taken. 
Ben jij je werkdag met vertrouwen en een glimlach begonnen? 

Read more

Vandaag, 25 mei 2021, mocht ik een bijdrage leveren aan een medewerkersbijeenkomst bij HCS. Het onderwerp was enerzijds met elkaar bespreken hoe men het thuiswerken tot nu toe ervaart en vervolgens de vraag wat een professional organizer voor iemand kan betekenen als de werk-privébalans in het gedrang komt.
Marianne Winter, voorzitter van de NBPO gaf een introductie over het vak Professional Organizen, deelde tips & trucs met betrekking tot plannen en zelf heb ik daar persoonlijke ervaringen aan toegevoegd.
En hoewel iedereen de tips om tot rust, ruimte en overzicht te komen herkende vanuit timemanagementstrainingen, kwam tijdens break-out sessies naar voren dat het ook voor je omgeving duidelijk moet zijn hoe je met je agenda wil omgaan. En hoe je het liefst met elkaar communiceert. Leukste afsluiter vond ik persoonlijk het feit dat men vroeg waarom er niet ook gesproken was over effectief werken. Nou dames en heren, dat hadden we heel graag gedaan, maar de keuze was vanwege het korte tijdsbestek gevallen op emailbeheer. Dus iedereen die ergens meer van wil weten? Volg me voor tips of vraag naar de mogelijkheden van een persoonlijke sessie.

Read more

Een paar keer per jaar moet mijn oersaaie, maar o zo handige kantoor-laptoptas met joepie heel veel handige vakjes er aan geloven. Uitruimen en de oogst à la Marie Kondo beoordelen: word ik er blij van of heb ik het nodig? Dan terug in de tas. Nee? Dan weg of in de voorraadkast. 
Maar er blijft iets hardnekkig terugkeren in mijn tas. In volle overvloed. Want tsja stel je voor dat ‘ie het niet doet. Of net leeg raakt. 
Ik, goed georganiseerd digitale assistent, hamster in….pennen…😳 
Heb jij artikelen die je in veelvoud met je meesleept en ondertussen blijft aanvullen?

Read more

Werk en privé in één lokatie. Zonder eigen werkkamer. Hoe hou je het gescheiden?
Door goede afspraken te maken. Met je gezin. En vooral met jezelf. 
Het volgende gaat je daarbij helpen. Een simpele oefening. 
Als je werkdag er op zit: ruim dan alles van je werk op. Stop het in je werktas of een opbergbox en plaats deze uit je gezichtsveld. Als dat op een andere etage is of in een kast: nog beter. Doe nu een boodschapje of maak een korte wandeling. De zakentelefoon op stil en bij thuiskomst ben je gewoon gezinslid. Niet de werknemer. Probeer het eens! 
‘s Ochtends na het ontbijt haal je de werkspullen weer tevoorschijn en kan de werktelefoon weer op normaal. Je werkdag begint nu. 
Hoe voelde dat? 
Voor meer tips: denk eens aan een persoonlijke workshop.

Read more

Laatst zag ik de term “business buddy” voorbij komen. Iemand die jou adviseert bij het managen van je eigen bedrijf.
Buddy klinkt voor mij sowieso heel bekend. Als recreatief duiker steun ik graag op de begeleiding van mijn duik-buddy’s. Je onderneemt samen iets en leert daarbij van elkaar. 
En ineens brandde het lampje. Ik ben een focus-buddy.
Bespreek met mij diverse manieren van (digitaal) werken en leer zo zelf gelegenheid te creëren om weer zonder verstoorders te kunnen focussen.  
Heb jij al een focus-buddy?

Read more

Ken je dat? Ben je lang bezig geweest met het schrijven van een tekst. Leest iemand anders het voor je na en men haalt er een grammaticale fout uit. 
Zo’n “meekijker” helpt je dus om het anders te kunnen zien. 
Kijk nu eens naar je mailbox. Ben jij “in control” over wat binnen komt en wanneer je het afhandelt? Of ben je er onrustig over?
Vraag dan eens aan anderen hoe zij dat ervaren. En kijk of dat je helpt. 
Komen jullie er niet uit? Denk dan eens aan een sessie met een zakelijk professional organizer. Die andere blik kan je het gevoel van controle terug geven. Geïnteresseerd in meer info? Bel of whatsapp me vrijblijvend op 06-23706797

Read more

“Er is niets meer om te lezen” De eerste keer dat ik dat zag staan op mijn smartphone na het openen van mijn email was ik in shock.
Waar was de foutmeldings-code?
Was het systeem gecrasht?
Had ik op een verkeerd knopje gedrukt?
En waarom kwam die luchtballon in beeld?
Pas daarna besefte ik wat er aan de hand was; ik had alle zakelijke email gelezen!
En verwerkt. Ja, echt!
Een gevoel van triomf kwam over mij heen. Ik was “bij”. Ik had alles onder controle.
Hoe dan?
Eigenlijk heel eenvoudig. Ik had mijn inbox die ochtend gereorganiseerd. Kon mijn “acties” en alles waarop ik moest “(af)wachten” in één oogopslag terug vinden en ik had ook nog eens meer overzicht in mijn agenda.
Ja, ik moest er iets nieuws voor doen. Er wat tijd in steken. Mezelf nieuwe gewoonten eigen maken. 
Maar na een week ging het dermate makkelijk en automatisch, dat ik niet anders meer zou willen.
Ik ervaar nu controle over mijn mail, taken en agenda. 
En in control zijn geeft rust.
Niet alleen tijdens de werkdag, maar vooral aan het einde van zo’n dag. Denk je eens in: je hebt alle email gelezen.
Geinteresseerd om dit ook te ervaren? Stuur me een berichtje via whatsapp of bel me vrijblijvend op 06-23706797! 

Read more