Trainingen en workshops

Ik bied verschillende trainingen en workshops aan, zodat je overzicht in je e-mail en agenda krijgt. Daardoor ben je goed voorbereid op wat van jou verwacht wordt. Geen verrassingen meer of vergeten deadlines. Je doet de juiste dingen op de juiste momenten in plaats van zo veel mogelijk in korte tijd (effectief versus efficiënt). Daardoor krijg je een goede werk-privé balans. Hierdoor heb je meer ruimte om tijd te besteden aan de dingen die er voor jou toe doen.

Wil jij een einde maken aan de chaos in je e-mail en agenda? Wil je weer helemaal in control zijn? Met mijn trainingen en workshops durf jij zelfverzekerd keuzes te maken, omdat je weet wat er van je verwacht wordt. Bovendien heb je zo ook meer ruimte voor ad hoc zaken. 

Aankomende workshop

Zaterdag 26 maart 2022 geef ik een workshop op de Jonge Alumni Dag aan de Universiteit in Leiden. Over hoe je (weer) overzicht in je werkdag krijgt. Kan je alles op je werk goed plannen en organiseren? Loop je ergens tegenaan? Is je agenda te vol of heb je afleiders om je heen? Ik ga hier samen met de alumni over in gesprek en geef praktische tips mee om beter te leren plannen. Meer weten? Lees hier meer.

Weer in control zijn?

 

Kies uit één van onderstaande trainingen. Dit zijn 1-op-1 trainingen.

Top Basis

In 3-5 uur naar een overzichtelijke mailbox

Ik leer jou een methodiek; dus de rest doe jij zelf.
Dit is een individuele begeleiding op de werkplek / thuiswerkplek / online naar keuze.

  • Focus op e-mail, agenda en taken (zoals: hoe reorganiseer je je mailbox, krijg je grip op je agenda en je taken).
  • Duur 3-5 uur (afhankelijk van hoeveelheid).


Resultaat: Je kan aan de slag met de nieuwe methodiek, waardoor je weer de regie op e-mail, taken en agenda hebt.

Top Basis Extra

In 5-7 uur naar een overzichtelijke mailbox en een opgeruimd mailarchief

Ik leer jou de methodiek en help je op weg.
Dit is een individuele begeleiding op de werkplek / thuiswerkplek / online naar keuze.

  • Focus op e-mail, agenda en taken (ter illustratie: hoe reorganiseer je je mailbox, krijg je grip op je agenda en je taken).
  • “Nul-schoonmaak” (je start met de nieuwe opzet met een opgeruimde inbox).
  • Duur: 5-7 uur

Resultaat: Je hebt weer de regie op e-mail, taken en agenda en alle e-mail en taken zijn overgezet op de nieuwe manier van werken. Daardoor kan je verder met “een schone lei”.

Top Compleet

Samen naar rust en overzicht

Ik leer jou de methodiek, help je op weg en zorg voor een bijbehorende werkplek.
Dit is een individuele begeleiding op de werkplek / thuiswerkplek / online naar keuze.

  • Focus op e-mail, agenda en taken (bijvoorbeeld: hoe reorganiseer je je mailbox, krijg je grip op je agenda en je taken).
  • “Nul-schoonmaak”(je start met de nieuwe opzet met een opgeruimde inbox)
  • Efficiënte werkplek-inrichting
  • Duur: 8-10 uur (afhankelijk van fysiek archief en grootte werkplek)

Resultaat: Je hebt weer de regie in handen, kan verder met “een schone lei” waardoor de werkplek je ondersteunt bij het nieuwe gevoel van rust, ruimte en overzicht.

Daarnaast geef ik een training voor effectievere samenwerking tussen manager en assistente.

Top Executive

Maatwerksessie rondom samenwerking manager – assistente

Wat kan in de methodiek van werken van de assistente worden aangescherpt, zodat de manager zo efficiënt mogelijk kan functioneren? Deze training is gericht op:

  • Overzicht bewaren.
  • Focus aanbrengen.
  • Onderlinge communicatie.
    — Aangezien de rol van de assistente in de toekomst steeds verandert. 

Sessie 1: Jouw basis op orde

  • Effectief e-mailbeheer assistente.
  • Optimaliseren outlook-mappen; werken met actiemap en afwachtmap assistente.
  • Effectief archiveren assistente.
  • Duur: 2 uur, op basis van aaneengesloten beschikbaarheid.

Sessie 2: Het werk voor jouw manager op orde

  • Proactief plannen en organiseren van jouw eigen taken en ook in de agenda van de manager.
  • Inrichten takenoverzicht Office365 assistente.
  • Inrichten gezamenlijke document-mappenstructuur (Office365 / Sharepoint / To Do / etc).
  • Duur: 2 uur, op basis van jouw aaneengesloten beschikbaarheid.

Sessie 3: Verwachtingsmanagement / communicatie op orde

  • Bepalen communicatieplan (richting je manager en teamgenoten over jouw agenda en manier van werken).
  • Hoe houd je je manager efficiënt op de hoogte van de status van acties.
  • Bepalen van je managers agenda-blauwdruk (gebruikmakend van diens persoonlijke “do’s and dont’s”, zoals energielevel door de dag heen en opgelegde verplichtingen).
  • Duur: 2 uur aaneengesloten.

Sessie 4: Afsluitende Q&A-sessie

Hierin kunnen we nagaan wat goed werkt en wat er bijvoorbeeld nog verbeterd zou kunnen worden.

  • Duur: maximaal 1 uur.

Belangrijk

Bovenstaande trainingen zijn gericht op 1-op-1 samenwerken. Jij hebt een hulpvraag en ik heb verschillende oplossingen. Ieder heeft voorkeuren en zogenaamde allergieën. Daarom is het ook maatwerk. Wij gaan er samen mee aan de slag. Dat betekent dat jouw inzet van groot belang is. Ik ben geen organizer die voor jou een kant-en-klaar opgeschoonde mailbox en goed geplande agenda oplevert nadat jij een dagje vrij bent geweest. Daar leer je namelijk niet veel van (of eigenlijk helemaal niets). Bovendien heb ik dagelijkse praktijkervaring en ga ik samen met jou door je agenda en takenoverzicht, zodat we voor jou een zo praktische mogelijke manier van werken vinden.

We werken samen

Doordat we samen het gehele proces doorlopen, maak jij je een nieuwe werkmethode eigen. En kan ik je begeleiden in de mogelijke valkuilen op jouw pad naar rust en overzicht.

Uiteraard is het altijd mogelijk om extra sessies in te plannen; als evaluatie, vragenuurtje, of om een grote (groeps)mailbox en bijbehorende agenda meer structuur te geven.

Trainingen door Adriana Luns

Comments are closed.